سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر یک از شما آینه برادرش است . اگر رنجی را در او ببیند، دورش می سازد. [امام علی علیه السلام]
اندیشه
 
روز بسیج اساتید

مراسم روز بسیج اساتید

رهبری

امام خامنه ای : وجود این مجموعه ( بسیج اساتید ) برای نظام اسلامی یک نعمت است ، یک نعمت بزرگ

 

چمران

مراسم روز بسیج اساتید در تاریخ 30 خرداد 1392 همزمان با سالگرد شب شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور روسای دانشگاههای استان تهران و مسئولین و شورای کانونهای بسیج اساتید دانشگاهها و مسئولین شهرستان  و جناب آقای گروسی نماینده شهرستانهای شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی و جانشین سپاه شهر قدس در دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس برگزار گردید.

حسن پور   نصیری   دکتر علی افشار

در این مراسم آقای دکتر حسن پور درویشی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس ضمن خیر مقدم گزارشی از دانشگاه بیان فرمودند و آقای دکتر افشار  سرپرست بسیج اساتید استان تهران نیز گزارشی از برنامهای بسیج اساتید در سال 1392 بیان داشته و سپس سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و دکتر نصیر زاده مشاور دکتر  دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر کل امور شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی داشتند.

در پایان مراسم با اهدا لوح تقدیر از روسای دانشگاهها و مسئولین کانونها بسیج اساتید از فعالیت های یکساله ایشان قدر دانی گردید و هدایای فرهنگی به کلیه شرکت کنندگان تقدیم شد.

برنامه با سرو نهار و اقامه نماز ظهر پایان یافت


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/30:: 11:50 عصر     |     () نظر
 
وای از جهل و نادانی

http://www.mashreghnews.ir/Images/News/Smal_Pic/21-10-1389/IMAGE634303377029648750.jpg

در سال 1264 هجری قمری، یعنی درست در حدود 168 سال پیش نخستین برنامه‌ دولت ایران برای واکسیناسیون به فرمان امیرکبیر آغاز شد.

چند روز پس از آغاز آبله‌کوبی به امیر کبیر خبر دادند که مردم از روی ناآگاهی نمی‌خواهند واکسن بزنند! فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان می‌شود! امیرکبیر بی‌درنگ فرمان داد هر کسی که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور می کرد که با این فرمان همه مردم آبله می‌کوبند.

اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانی مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند. شماری که پول کافی داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبی سرباز زدند. شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می‌شدند یا از شهر بیرون می‌رفتند روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در همه‌ی شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط سی‌صد و سی نفر آبله کوبیده‌اند.در همان روز، پاره دوزی را که فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند.

امیر به جسد کودک نگریست و آن گاه گفت: ما که برای نجات بچه‌هایتان آبله‌کوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن زده می‌شود. امیر فریاد کشید: وای از جهل و نادانی، حال، گذشته از این که فرزندت را از دست داده‌ای باید پنج تومان هم جریمه بدهی. پیرمرد با التماس گفت: باور کنید که هیچ ندارم.

امیرکبیر دست در جیب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمی‌گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز چند دقیقه دیگر، بقالی را آوردند که فرزند او نیز از آبله مرده بود.این بار امیرکبیر دیگر نتوانست تحمل کند. روی صندلی نشست و با حالی زار شروع به گریستن کرد. در آن هنگام میرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانی امیرکبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید و ملازمان امیر گفتند که دو کودک شیرخوار پاره دوز و بقالی از بیماری آبله مرده‌اند.

میرزا آقاخان با شگفتی گفت: عجب، من تصور می‌کردم که میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است که او این چنین های‌های می‌گرید. سپس، به امیر نزدیک شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، برای دو بچه‌ی شیرخوار بقال و چقال در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، آن چنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید.

امیر اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانی که ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم.میرزا آقاخان آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند. امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع می‌کنند. تمام ایرانی‌ها اولاد حقیقی من هستند و من از این می‌گریم که چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند …!


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/18:: 2:2 صبح     |     () نظر
 
زوج های جوان دانشجو

همزمان با 13 رجب سالروز ولادت با سعادت امام علی (ع) و در جوار حرم حضرت عبد العظیم الحسنی (ع) مراسم تجلیل از زوج های جوان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور دکترصمد مومن بالله معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین واحد دماوند به میزبانی دانشگاه تهران پردیس قرآن و حدیث  برگزار شد.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

در ابتدای این مراسم دکتر مومن بالله در سخنانی ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و تجلیل از زوج های دانشجو به جهت  عمل به سنت رسول ا... (ص) اظهار داشت : ازدواج شما در سن جوانی و عمل به سنت رسول خدا (ص) جای تقدیر و تشکر دارد. وی ادامه داد از توجه واحد دماوند به سنت ازدواج دانشجویی و عملیاتی کردن آن تقدیر کرد و نکاتی از زندگی مشترک 35 ساله خود را برای حضار بیان نمود .

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از زوج های جوان خواست   با توکل به خدا و سعی و تلاش برای کسب روزی حلال تلاش کنند و نگران سختی های نباشند.

دکتر مومن بالله توجه به سبک زندگی با عنایت به زندگی ائمه اطهار و حتی بزرگان حال حاضر نظیر امام خمینی (ره) را موجب موفقیت و بهروزی در تمامی مراحل زندگی نظیر ادامه تحصیل ،کار و آینده فرزندان دانست.

 داشتن تفاهم ، بالابردن آستانه تحمل،اعتماد به یکدیگر ،صحبت در موردمسائل مختلف و توجه نکردن به سخنان بیهوده دیگران،از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی دانشگاه آزاد به آنها اشاره نمود.

 در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمدی رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحد دماوند ضمن خیر مقدم به حضار ، برگزاری این مراسم در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را موجب تبرک و برکت زندگی مشترک زوجین دانست و گزارشی مختصری از برگزاری مراسم ازدواج های دانشجویی در سال های قبل ارائه داد.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

حجت الاسلام والمسلمین تراشیون کارشناس تربیتی رادیو معارف در پایان این مراسم کارگاه آسیب شناسی روابط زناشویی را برگزار نمود که با استقبال دانشجویان مواجه شد .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/7:: 10:50 عصر     |     () نظر
 
بیش از 200 تن از نمایندگان مجلس

بیش از 200 تن از نمایندگان مجلس با امضای نامه‌ای از اقدام عالمانه، حکیمانه، عادلانه و قاطعانه شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری تقدیر کردند.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس در گفت‌وگو با فارس از نامه تشکر جمعی از نمایندگان از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان خبر داد و اعلام کرد: این نامه را تاکنون 202 نفر امضاء کرده‌اند.

وی افزود: ‌حمایت از شورای نگهبان حمایت از قانون اساسی و حمایت از قانون اساسی حمایت از جمهوری اسلامی و ‌حمایت از جمهوری اسلامی حمایت از اسلام و حمایت از اسلام حمایت از مردم، عدالت، استقلال و آزادی و ارزش‌هاست.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه امام (ره) می‌ فرمایند هر کس با شورای نگهبان مخالفت کند‌ مفسد است، اظهار داشت: نامزدهایی که در این زمان احراز صلاحیت نشدند، از رأی شورای نگهبان تمکین کردند اما کسانی راه را اشتباه رفتند و نامه‌هایی نوشتند و سخنانی به زبان آوردند که اصول انقلاب اسلامی و وصیت امام را نادیده گرفتند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت در این لحظه تاریخی نشان دادند که اقدام به موقع خواص می‌تواند جلوی حوادث ناگوار را بگیرد و زمینه آرامش کشور را برای خلق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 تقویت نماید.

به گزارش فارس، متن نامه نمایندگان ملت به فقها و حقوقدانان شورای نگهبان به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در جمهوری اسلامی ایران همان پیچ بزرگ تاریخی است که سرنوشت امروز و فرداهای امت اسلام، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در این نقطه عطف تاریخی رقم می‌ خورد.

شورای محترم نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که میراث بزرگ امام خمینی (ره) است، با اقدامی عالمانه، حکیمانه، عادلانه، هوشمندانه، قاطعانه و بر پایه دو رکن اساسی اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی نسبت به احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری اقدام کرد و کسانی که آنها را در این زمان صالح برای این مسئولیت تشخیص دادند را به ملت شریف برای انتخاب معرفی نمودند و دغدغه‌های بزرگ ملت را برای جلوگیری از تکرار حوادث ناشی از فتنه 88 و حلقه انحرافی که در منطقه با آن مردم و نظام اسلامی هزینه‌های سنگینی را پرداخته بود، برطرف نمود،‌ دل‌های مردم از این هوشیاری تاریخی شورای محترم نگهبان آرامشی الهی گرفت و آرام شد.

قطعا این تصمیم تاریخی شورای محترم نگهبان همچون گذشته ضامن بقای نظام اسلامی و حفظ ارزش‌های الهی آن خواهد شد و حضور حماسی مردم مومن و انقلابی و ولایی را در روز 24 خرداد 92 به جهان و جهانیان عرضه خواهد نمود.

در نتیجه این اقدام شورای محترم نگهبان قانون اساسی که زمینه‌ساز اصلی برای خلق حماسه 24 خرداد خواهد شد، به حول و قوه الهی روزهای بسیار درخشان و پر امید و سراسر فتح و پیروزی است که در انتظار امت اسلام و ملت غیور و انقلابی ایران اسلامی قرار گرفته است و جریان با عظمت بیداری اسلامی و مقاومت امت اسلام که منشاء آن بصیرت و اقتدار ملت انقلابی ایران اسلامی است، به پرچمداری ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) می‌رود تا به زودی غده سرطانی در این رژیم صهیونیستی را محو نماید و به اخراج اشغالگران آمریکایی و اروپایی از پایگاه‌های نظامی اشغال شده در بلاد اسلامی سرعت خواهد بخشید و موانع اصلی وحدت جهان اسلام را از میان برمی‌دارد و دورانی سراسر امید را با وحدت و همبستگی در جهت تامین عدالت و رفع مشکلات و کمبودها و توجه به مسائل اصلی همچون حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و ثبات در بازار و کاهش وابستگی‌ها با شکست کامل تحریم‌ها را فراهم خواهد نمود.

نمایندگان این ملت نجیب و بزرگوار در مجلس نهم شورای اسلامی صمیمانه‌ترین درودهای خود را به محضر فقهای عادل و انقلابی و حقوقدان‌های محترم شورای نگهبان تقدیم می‌دارد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/5:: 12:49 عصر     |     () نظر
 
امام علی (ع):

امام علی (ع) : هر کس به هنگام یاری رهبرش در خواب باشد با لگد دشمنش از خواب بیدار می شود.

به کسی رای بدهید که:
مرز او بادشمن مرز مشخصى باشد .. بعضى، با دشمن رودربایستى دارند و ملاحظه ‏دشمن را می کنند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/4:: 12:5 صبح     |     () نظر
 
برنامه تبلیغاتی کاندیداها

مطابق قرعه‌کشی انجام‌شده، محسن رضایی با شماره 18 ، علی اکبر ولایتی با شماره 13، محمدباقر قالیباف با شماره 16، غلامعلی حداد عادل با شماره 14، محمدرضا عارف با شماره 11، محمدغرضی با شماره 17، حسن روحانی با شماره 12 و سعید جلیلی با شماره 15 شناخته شدند.

بسیج اساتید استان تهران

برنامه تبلیغاتی محسن رضایی

 

شنبه: 4 خرداد؛ شبکه اول سیما - برنامه با دوربین- ساعت 20

پنج شنبه: 9 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

یکشنبه: 12 خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند ساعت 23.30 همان شب از شبکه جام جم تکرار خواهد شد

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

یکشنبه: 19 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 23.30 دقیقه

مستند دوم این نامزد نیز همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه جام جم تکرار خواهد شد.

دوشنبه: 20 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

سه شنبه: 21 خرداد؛ شبکه چهار سیما- پاسخ به سؤالات کارشناسان- ساعت 18/10 دقیقه

 

برنامه تبلیغاتی علی اکبر ولایتی 

 

یکشنبه: 5 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

دوشنبه: 6 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

چهارشنبه: 8 خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

شبنه 13 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 دقیقه از شبکه جام جم پخش خواهد شد.

پنج شنبه: 16 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

یکشنبه: 19 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

دوشنبه: 20 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از جام جم پخش خواهد شد

چهارشنبه: 22 خرداد؛ شبکه 4 سیما- پاسخ به کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

 

برنامه تبلیغاتی محمد باقر قالیباف  

سه شنبه: هفتم خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه- ساعت 22.45 دقیقه

چهارشنبه: 8 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

شنبه: یازدهم خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

سه شنبه: 14 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

پنجشنبه: 16 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 از شبکه جام جم تکرار خواهد شد.

یکشنبه: 19 خرداد؛ شبکه چهار سیما- پاسخ به سؤالات کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

سه شنبه: 21 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند نیز همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از جام جم پخش می شود.

چهارشنبه: 22 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

 

برنامه تبلیغاتی غلامعلی حداد عادل  

دوشنبه: 6 خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

پنج شنبه: 9 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

یکشنبه: 12 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

سه شنبه: 14 خرداد؛ شبکه چهار سیما- پاسخ به سوالات کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

پنج شنبه: 16 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند همان شب در ساعت 30 دقیقه بامداد از جام جم پخش خواهد شد.

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

یکشنبه: 19 خرداد؛ شبکه سه سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

سه شنبه: 21 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 دقیقه از شبکه جام جم تکرار می شود.

 

برنامه تبلیغاتی محمد رضا عارف  

یکشنبه: 5 خرداد؛‌ شبکه جام جم- پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

چهارشنبه: 8 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

شنبه: 11 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 دقیقه از جام جم پخش می شود.

دوشنبه: 20 خرداد؛ شبکه چهارم سیما- پاسخ به کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

سه شنبه: 21 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

چهارشنبه: 22 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند نیز همان شب ساعت 30 دقیقه بامدد از جام جم پخش مجدد می شود.

 

برنامه تبلیغاتی سید محمد غرضی  

شنبه: 4 خرداد؛ شبکه جام جم - پاسخ به سؤالات ایرانیان-، ساعت 23.30 دقیقه

شنبه: 11 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

یکشنبه: 12 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه چهارم سیما- پاسخ به سؤالات کارشناسان- ساعت 18/10دقیقه

پنج شنبه: 16 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه جام جم پخش خواهد شد.

دوشنبه: 20 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- 19.10 دقیقه

چهارشنبه: 22 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 20.10 دقیقه

مستند دوم این نامزد همان شب ساعت 23.30 دقیقه از شبکه جام جم پخش مجدد خواهد شد.

 

برنامه تبلیغاتی حسن روحانی  

دوشنبه: 6 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

سه شنبه: 7 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

پنج شنبه: 9 خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

سه شنبه: 14 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 23.30 دقیقه

شبکه جام جم ساعت 30 دقیقه بامداد، همان روز این مستند را پخش خواهد کرد.

پنج شنبه: 16 خرداد؛ شبکه چهارم سیما- پاسخ به کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

دوشنبه: 20 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 دقیقه از جام جم نیز پخش می شود.

چهارشنبه: 22 خرداد؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

 

برنامه تبلیغاتی سعید جلیلی  

شنبه: 4 خرداد؛ شبکه دوم سیما- گفتگوی ویژه خبری- ساعت 22.45 دقیقه

یکشنبه: 5 خرداد؛ شبکه اول سیما- برنامه با دوربین- ساعت 20

سه شنبه 7 خرداد؛ شبکه جام جم- پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور- ساعت 23.30 دقیقه

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند اول- ساعت 23.30 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه جام جم پخش می شود.

سه شنبه: 14 خرداد؛ شبکه خبر- گفتگوی ضبط شده- ساعت 22.30 دقیقه

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه چهار سیما- پاسخ به سؤالات کارشناسان- ساعت 18.10 دقیقه

یکشنبه: 19 خرداد؛ شبکه اول سیما- مستند دوم- ساعت 20.10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23.30 دقیقه از جام جم نیز پخش می شود.

سه شنبه؛ شبکه سوم سیما- پاسخ به سؤالات جوانان- ساعت 19.10 دقیقه

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/3:: 10:1 عصر     |     () نظر
 
بیانیه اساتید دانشگاههای استان تهران

بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان تهران در حمایت از عملکرد قانونی شورای نگهبان و دعوت از ملت شریف ایران برای ایجاد حماسه سیاسی

 بسیج اساتید استان تهران

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت آقا امام عصر (عج) و امام خمینی (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی و با سلام خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای  و با احترام بخون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس

تاریخ انقلاب اسلامی ایران سرشار از فداکاریها و ایثار و حماسه سازی های ملت شریف ایران است که امام راحل (ره) امت اسلامی ایران را برتر از زمان حضرت رسول اکرم (ص) خطاب فرموده و پای بندهی به اصول اسلامی و فداکاری های مردم را ستودند. امسال که سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر و مقتدایمان نامگذاری شده وظیفه ای بس سنگین بر دوش امت اسلامی نهاده شده است تا با خلق حماسه ای دیگر بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی بیفزایند و دشمنان دیرینه و کینه توز انقلاب اسلامی را همچون گذشته نا امید کنند.

بی شک رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول قانون اساسی نقش اساسی در مدیریت روندها و خلق حماسه سیاسی خواهد داشت و شورای نگهبان از حیث قانونی مرجع صالح احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات است و تصمیم آن شورا برای عموم لازم الاتباع است و هرکس که به آینده روبه توسعه کشور عزیزمان تعلق خاطر دارد باید ضمن حضور ، سایرین را نیز به شرکت ترغیب کند و این تکلیف برای اساتید دانشگاه دوچندان است

ما دانشگاهیان استان تهران نظر شورای محترم نگهبان را نتیجه کارشناسی و بررسی معتمدان کشور و ملت دانسته و احترام به نظر شورای نگهبان را احترام به نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور پرشکوه مردم و انتخاب صحیح آنها را نشانه اقتدار و پیروزی مردم ایران در برابر دشمنان اسلام و کفار فرصت طلب می دانیم

وظیفه همه تمکین در برابر قانون اساسی و متعاقبا رای و نظر شورای محترم نگهبان است.همچنین وظیفه شرعی و قانونی همه حضور حماسی در انتخابات و مهر تایید بر نظام جمهوری اسلامی می باشد.

تا کنون 314 نفر از اساتید دانشگاه ها  با ارسال پیامک بیانیه را امضا نموده اند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/2:: 1:28 عصر     |     () نظر
 
انتخاباتی با حضور تمام سلایق
انتخاباتی با حضور تمام سلایق
بسیج اساتید استان تهران
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با آغاز ثبت‌نام کاندیداها در وزارت کشور آغاز شد و با اعلام اسامی اشخاصی که از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنها برای حضور در رقابت‌ها احراز شده است، وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با آغاز ثبت‌نام کاندیداها در وزارت کشور آغاز شد و با اعلام اسامی اشخاصی که از سوی شورای نگهبان صلاحیت آنها برای حضور در رقابت‌ها احراز شده است، وارد مرحله جدیدی شد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه از لحاظ اهمیت داخلی و چه از لحاظ فضای بین‌المللی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ابعاد مختلف حیات سیاسی ایران دارد و می‌تواند طی دهه آینده به تغییرات قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور و منطقه منجر شود. نگاهی به شخصیت‌ها و افرادی که به مرحله اصلی رقابت انتخابات ریاست جمهوری راه یافته‌اند این حقیقت را نشان می‌دهد که سلایق مختلف و جبهه‌بندی‌های گوناگون در عرصه انتخابات حضوری جدی یافتند.

*ثبت‌نام، داغ ترین مرحله

ثبت نام کاندیداها در این دوره انتخابات ریاست جمهوری چه از لحاظ کیفی و کمی با جهش فوق‌العاده‌ای نسبت به دوره‌های گذشته همراه بوده است. حضور بیش از 600 نفر و ثبت نام آنها در انتخابات که تعدادی از آنها نیز جزو رجال و سیاستمداران با سابقه ایرانی محسوب می‌شدند، نشان می‌دهد که رقابت‌های انتخاباتی از همان ابتدا و به صورت جدی آغاز شد.

از همان روز اول حضور شخصیت‌هایی همچون حسن روحانی و لنکرانی نشان داد که انتخابات پذیرای شخصیت‌های مهمی خواهد بود. در پایان روز پنجم نیز حضور اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به هیجان انتخابات افزود، در نهایت پس از 5 روز و ثبت نام نزدیک به 680 نفر مهلت ثبت‌نام به پایان رسید و اسامی برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

*سر شلوغ شورای نگهبان

شورای نگهبان نیز این بار برخلاف دوره‌های گذشته با تعداد زیادی از کاندیداها و بخصوص افراد و شخصیت‌های برجسته روبرو بود. از همین رو بررسی تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات از سوی شورای نگهبان 5 روز دیگر تمدید شد، در نهایت و پس از 10 روز لیست نهایی کاندیداهای حاضر به وزارت کشور ارسال شد.

دیشب وزارت کشور با اعلام اسامی این کاندیداها، رقابت‌های اصلی را کلید زد. کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری عبارتند از سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل،‌محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی هستند.

*از قالیباف تا روحانی

نگاهی کوتاه به کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهد که تمامی جناح‌های سیاسی این کشور به نوعی دارای نماینده هستند.

غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی و محمد باقر قالیباف به عنوان اعضای ائتلاف توسعه و پیشرفت نماینده اصلی اصولگرایان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شوند که ائتلاف آنها نیز از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

سعید جلیلی نماینده طیف گفتمانی‌تر اصولگرایان است.

محمدرضا عارف را نیز می‌توان جزو کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات عنوان کرد که با توجه به سابقه نسبتا مناسب خود توانسته است در این دوره از انتخابات شرکت کند.روحانی را نیز می‌توان نماینده طیف کارگزاران عنوان کرد که شاید با محمدرضا عارف به یک جمع‌بندی نهایی برسد.

*حدادعادل فرهنگی ترین کاندیدا

نگاهی کوتاه به زندگی‌نامه هر کدام از کاندیداها نشان می‌دهد که این توازن حتی در سابقه و نوع فعالیت کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز رعایت شده است.

حداد عادل را می‌توان فرهنگی‌ترین نامزد این دوره از انتخابات معرفی کرد، وی در سال 1342 وارد رشته فیزیک دانشگاه تهران می‌شود و در همین رشته مقطع کارشناسی ارشد خود را پی‌ می‌گیرد و همان ابتدا فعالیت‌هایی جدی در عرصه مبارزه با رژیم شاهنشاهی داشته است.

حداد عادل با پیروزی انقلاب کارهای علمی و فرهنگی خود را پی گرفته و  آن در مدیریت‌های اجرایی و کلان کشور دنبال می‌کند و تا سال 1372 یکی از مدیران پرسابقه جمهوری اسلامی ایران می‌شود. نمایندگی چند دوره مجلس شورای اسلامی و ریاست مجلس هفتم از دیگر فعالیت‌های حداد عادل محسوب می‌شود.

*سکوی پرش، شهرداری

محمدباقر قالیباف نیز یکی از کاندیداهای دیگر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که مهمترین و جدی‌ترین فعالیت خود را با حضور در سپاه انقلاب اسلامی آغاز کرد و بعدها به درجات بالای فرماندهی رسید.

قالیباف حضور خود را در سمت‌های عالی نظامی با فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه ادامه داد و در نهایت نیز به شهرداری تهران رسید و از همین سمت کاندیدای دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

*ولایتی،روحانی و جلیلی؛ کاندیداهایی از دنیای سیاست خارجی

علی اکبر ولایتی نیز که از 17 سالگی به سمت عضویت در جبهه ملی ایران درآمده است، به عنوان وزیر پیشین امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یکی از پرسابقه‌ترین سیاستمداران ایرانی محسوب می‌شود.

حسن روحانی از دیگر کاندیداهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری است که بارزترین سمت وی دبیری شورای عالی امنیت ملی به مدت 16 سال بوده است. وی با شعار دولت تدبیر و امید به صحنه انتخابات آمد.

سعید جلیلی نیز از دیگرکاندیداهای دیگر انتخابات ریاست جمهوری است که برای حضور در انتخابات در ساعات پایانی در وزارت کشور حضور یافت. جلیلی حضور در وزارت امور خارجه و همچنین دبیری شورای عالی امنیت ملی را در سابقه خود دارد.

*غرضی، گمنام ترین کاندیدا

محمد غرضی یکی از چهره‌های کمتر شناخته شده‌ای است که در این دوره انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته است. وی در دهه 60 به عنوان وزیر نفت و همچنین وزیر پست و تلگراف و تلفن خدمت کرده است و با شعار دولت ضد تورم در انتخابات حضور یافته است.

*نامزدی از دوره اصلاح طلبان

محمدرضا عارف از جمله دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است که چندین سال سمت معاون اولی ریاست جمهوری را برعهده داشته است و هم‌اکنون با شعار «معیشت،منزلت و عقلانیت» پای به عرصه انتخابات گذاشته است.

در پایان این لیست نیز محسن رضایی حضور دارد که سال‌ها به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دبیر تشخیص مصلحت نظام سابقه کار مدیریتی و در چندین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/1:: 6:50 عصر     |     () نظر
 
حمایت 700 استاد دانشگاه های گیلان از عملکرد شورای نگهبان

نسخه مناسب چاپارسال به دوستان

با صدور بیانیه‌ صورت گرفت
حمایت 700 استاد دانشگاه‌ های گیلان از عملکرد شورای نگهبان
بیانیه 700 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در حمایت از عملکرد قانونی شورای نگهبان صادر شد.

تحولات جاری در عرصه بین المللی و رویکرد دینی بشر معاصر و امواج وسیع اسلام خواهی و بیداری اسلامی در جهان، بویژه دنیای غرب موید حماسه بزرگ انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی با هدایت و رهبری بزرگترین انقلاب مردمی، در واقع آغازگر عصر تجدید حیات معنوی و مردم سالاری دینی گشته و عصری را بوجود آورده که بحق باید آنرا عصر امام خمینی نامید .

یکی از پیام ها و اهداف مهم انقلاب اسلامی تحکیم اخوت و گسترش وحدت بوده و امام بزرگوار(ره) مهمترین امور اخلاق اسلامی را تفرقه نداشتن و مجتمع بودن میدانستند و فرمودند :تا مجتمع نشوید،تا دستتان رابه هم ندهید،تا اخوت اسلامی را حفظ نکنید، نمیتوانید در مقابل این قدرتها بایستید.

اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان از شورای محترم نگهبان بطور جدی خواستار است که با کمال قدرت و دقت به وظایف اسلامی عمل کنند و از هرگونه قوانین مخالف با شرع و قانون جلوگیری کرده و با هوشیاری و توان کامل که صلاحیت ها را با معیار قانونی مورد ارزیابی قرار داده اند، بدانند ماحصل نتایج بررسیشان به عنوان فصل الخطاب و مورد حمایت آحاد ملت شریف ایران بویژه نخبگان خواهد بود و کاندیداهای محترم نیز که همه خود را پایبند به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه میدانند، حتما شنیده اند و می دانند که امام امت تبعیت کامل از قانون را تاکید کرده و عمل به قانون را معیاری بسیار خوب و وسیله برای آرامش ملت و حفظ وحدت ملی دانستند و فرمودند که به هیچ دلیلی نباید کسی از آن تخطی کند .

اساتید دانشگاهی و مراکز آموزش عالی استان گیلان اعلام میدارند که در حفاظت و پاسداری از این نعمت عظیم الهی (انقلاب) که با جهاد و خون شهیدان بدست آمده است از هیچ چیز کوتاهی نکرده و با حضور در انتخابات  و رای به شخصی دارای تعهد به  اسلام ، تابع محض ولایت فقیه،غیر منحرف از صراط مستقیم و بدون گرایش به مکتبهای انحرافی ، دلسوز وکارآمد،حماسه بزرگ سیاسی را خلق کرده و شعار امام خویش را تحقق خواهند بخشید .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/1:: 6:16 عصر     |     () نظر
 
همایش ملی نقش زنان فرهیخته در حماسه سیاسی

 

فردا برگزار می شود:

همایش ملی نقش زنان فرهیخته در حماسه سیاسی

سازمان بسیج اساتید


همایش ملی نقش زنان فرهیخته در حماسه سیاسی به همت بسیج اساتید کشور و با حضور پانصد استاد زن عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور در سالن مولانا دانشگاه امیر کبیر برگزار می شود .

به گزارش قلمدون به نقل از طنین یاس: رئیس سازمان بسیج اساتید کشور هدف از اجرای این همایش را تبیین مطالبات زنان و خانواده از دولت آینده منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری، گفتمان سازی و دورنی کردن منویات رهبری در زمینه زنان و خانواده ، تأثیر گذاری برفضای انتخابات و جریانات موجود در انتخابات و افزایش مشارکت سیاسی زنان در انتخابات برشمرد

وی با اشاره به اینکه  همایش ملی نقش زنان فرهیخته در حماسه سیاسی ، در دو بخش توجیهی و کارگاه آموزشی برگزار می شود, افزود: بررسی  سناریوی دشمن در انتخابات 92 ، رسالت زنان اندیشمند در خلق حماسه سیاسی ، مطالبات زنان و اقتضائات دهه آتی انقلاب اسلامی ، سبک زندگی اسلامی –ایرانی ، سیاست های جمعیتی و جنگ نرم دشمن از محورهای اصلی این همایش است

گفتنی است مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما ، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ، دکتر صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ، مسئول امور بانوان شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از نمایندگان مجلس از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح فردا کار خود را آغاز خواهد کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 92/3/1:: 1:15 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها