سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران ، داناترین آنان است بدانچه آورده‏اند . [ سپس برخواند : ] « همانا نزدیکترین مردم به ابراهیم آنانند که پیرو او گردیدند و این پیامبر و کسانى که گرویدند . » [ سپس فرمود : ] دوست محمد ( ص ) کسى است که خدا را اطاعت کند هرچند نسبش به محمد ( ص ) نرسد ، و دشمن محمد ( ص ) کسى است که خدا را نافرمانى کند هرچند خویشاوند نزدیک محمد ( ص ) بود . [نهج البلاغه]
اندیشه
 
کاریکاتور اهانت آمیز روزنامه شرق

سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به انتشار کاریکاتور اهانت آمیز  روزنامه‌ شرق به بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس، گفت:

از روزنامه‌های وابسته به باندهای قدرت و ثروت و اسلاف سران غارتگر بیت المال چه انتظاری دارید. کسانی که از روز اول سرسپرده سفارت روباه پیر انگلیس بوده‌اند طبیعی است که از تعطیلی سفارت ارباب، عصبانی و خشمگین باشند. کاملا طبیعی است وقتی دیگر صدام مرده و نیست تا با بسیجی‌ها بجنگد و خطر بسیج را نسبت به امریکا و انگلیس مهار کند باید کسی جای صدام را پر کند و چه کسی بهتر از جیره‌بگیران سنتی و نسل اندر نسل انگلیس؟!؟


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/7/5:: 7:0 عصر     |     () نظر
 
رقابت های ورزشی گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه آزاد فیروزکوه

 

مسابقات ورزشی گرامیداشت هفته دفاع مقدس

فیروزکوه- رقابت های ورزشی گرامیداشت هفته دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با شناخت نفرات برتر به کار خود خاتمه داد.

در این دوره از مسابقات دو روزه که به همت بسیج کارکنان و اساتید و دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه برگزار شد، ورزشکاران در سه رشته دو و میدانی، شنا و کوهپیمایی به رقابت پرداختند و در پایان به 30 نفر از شرکت کنندگان جوایزی به رسم یادبود اهداء گردید.

در نخستین روز این مسابقات در تاریخ دوم مهر ماه ورزشکاران در رشته شنا که در استخر "شهداء" فیروزکوه برگزار می شد، به رقابت پرداختند.

در دومین روز این رقابت ها و همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس نیز ورزشکاران در رشته های کوهپیمایی و دومیدانی به رقابت پرداختند.

گفتنی است دومیدانی کاران در مسیر ما بین سایت دانشکده فنی و سایت مرکزی دانشگاه به مصاف حریفان رفتند و کوهپیمایان نیز به یکی از ارتفاعات اطراف فیروزکوه صعود کردند.

این گزارش حاکی است فردا و در آیینی با حضور مسؤولان دانشگاه آقایان شعبان اسفندیار، باقر کیانی زاده، محمدی امینی، غلامرضا رحمتی، محسن سراج، فرهاد خمده، علی عبدی، مهدی اسفندیار، محمدرضا عرب و داریوش کیا در رشته شنا، آقایان محمد اسماعیل کیا، مظاهر اسفندیار، علی اکبر اسفندیار، احمد احمدی، محمدرضا بیرق، اکبر اسفندیار، نبی نادری، اسماعیل اکو و خانم ها قنبری و قاسمی در کوهپیمایی و آقایان قاسمی، صادق پرچ، عباس جعفری، سید صادق حسینی و محسن بساک و خانم ها معصومی، زینب اسفندیار، منیژه درویشی، جورسرا و بهناز احمدی در رشته دو و میدانی جوایزی به رسم یادبود دریافت خواهند کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/7/4:: 10:8 عصر     |     () نظر
 
مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه فیروزکوه

 

سخنرانی دکتر مرتضایی

استاد دانشگاه: دفاع مقدس مدال افتخار کشور ما است

فیروزکوه- استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: دفاع مقدس مدال افتخار کشور ما است که خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان بر سینه تک تک ایرانی ها زدند.

دکتر "بهزاد مرتضایی" ظهر سه شنبه در جمع اساتید، دانشجویان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در مسجد "حضرت سید الشهداء (ع)" این واحد با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: گاهی اوقات در برخی محافل از زبان بعضی ها زمزمه هایی می شنویم که در دوران دفاع مقدس بیهوده جنگیدیم و سرمایه های کشور از دست رفت.

وی با بیان اینکه این امر بیشتر یک شبهه است تا واقعیت، افزود: عنوان آنچه در آن سال ها بر ملت ما گذشت را دفاع مقدس و نه جنگ، گذاشتیم و سبقه و سابقه ایرانیان در طول تاریخ با فرهنگ اصیل اسلامی، گواهی بر آن است که هیچ گاه آغاز کننده هیچ جنگی نبودیم.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: حفظ هویت مهمترین دغدغه هر اجتماع است و مردم شریف ایران اسلامی در آن دوران، از مال و جان و عزیزان خود گذشتند و سخت ترین سال ها را پشت سر گذاشتند تا هویت ملی مان حفظ بماند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا امنیت، آسایش و رفاه موجود کشور را قدر شناخته و شاکر باشیم و با سرکشی به خانواده های معزز شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان، مجاهدت های آنان را ارج بنهیم.

دکتر مرتضایی ادامه داد: نگاهی به وضعیت امروز کشورهای عراق و افغانستان، قتل و کشتار مردم بی گناه آنان و هتک حرمت دشمنان به ناموس و هویت آنان، حاکی از آن است که در دفاع مقدس هشت ساله آنچنان رشادت ها و دلاورمردی ها در حفظ کیان اسلامی انجام دادیم که دشمنان را دیگر یارا و جرات تعدی به خاک مقدسمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا ایران اسلامی را با امام (ره)، انقلاب و ایستادگی جانانه در برابر هجوم همه جانبه و ناجوانمردانه دشمنان می شناسد و این گونه است که از ایرانی حساب می برند، در ورود ایرانی به برخی کشورها انگشت نگاری و تفتیش می کنند و . . . و این مهم، جزئی از عزت ایرانی است.

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه اذعان داشت: تجربه نشان داده است که هر کجا به منظور خوشایند معاندان هر آنچه خواستند انجام دادیم، وقیحانه جلوتر آمدند و مطالبات بیشتری مطرح کردند، اما جایی که از خواسته های بحق خود دفاع کردیم مجبور به پذیرش و عقب نشینی شدند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا ایران هسته ای قدرتمند را پذیرفته است، تصریح کرد: معاندان اسلام و انقلاب اگر عقل سلیم داشته باشند، می فهمند که جنگ با ایران حماقت محض است و این درسی است که آزاد مردان و زنان ما در دوران دفاع مقدس به دشمنان دادند.

دکتر مرتضایی خاطرنشان کرد: امروز به صراحت افتخار می کنیم که توانستیم ایستادگی کنیم و سرمان را در دنیا بالا نگه داریم و البته در این راه، هزینه های زیادی متحمل شدیم.

وی با اشاره به برگزاری شایسته اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران به رغم تبلیغات مسموم دشمنان، گفت: بحمدالله پیام مردم و انقلاب ما به خوبی به دنیا منتقل و جبهه جدیدی در جهان خلق شده است که همه اینها به برکت آن دفاع جانانه و ارزشی است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه در خاتمه ابراز امیدواری کرد ملت بزرگ ایران اسلامی هیچگاه بخاطر تبلیغات سوء دشمنان احساس نا امیدی نکنند که هر زمان لازم باشد، جوانان این مرز و بوم مقدس که عرق دینی و وطنی دارند با لبیک به ندای ولی امر مسلمانان جهان در عرصه های مختلف با دشمنان جهاد خواهند کرد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/7/4:: 10:4 عصر     |     () نظر
 
شهریار

بسیج اساتید استان تهران

به همت حاج آقا رفعتی و با مشارکت انجمن ادبی آفاق پرند و مرکز رایانه ای و فرهنگی ترماکیس به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند شب شعری تحت عنوان بزرگ داشت استاد شهریار و یاد بود زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه برگزار گردید. پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی مجری توانای رادیو البرز سرکار خانم حاجیوند با عرض خیرمقدم به حضار و ادبا و شعرا، ضایعه درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در زلزله آذربایجان را تسلیت گفتند و از همیاری و نوع دوستی مردم شریف ایران تشکر کردند .سپس شهردار ادب دوست شهر جدید پرند مهندس همتی طی سخنانی ضمن تقدیر از نام گذاری این شب شعر و همایش به یادبود مردم زلزله زده آذربایجان ، با استناد به شعر معروف بنی آدم سعدی ، ایرانیان را از دیرباز مردمی نوع دوست و عاطفی و اهل تعاون دانستند وی همچنین با پرداختن به شخصیت استاد شهریار، ایشان را دانشمند و فیلسوفی معاصر معرفی نمودند که همه اشعارش برگرفته از روحیه احساسی و مردمی وی بوده است شهردار پرند در ادامه ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از مراسم اینچنینی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند را مرکز ثقل علمی شهر و منطقه دانستند و از همکاری و تعامل این دانشگاه تشکر نمودند ،پس از سخنان شهردار، ادبا و شعرای منطقه رباط کریم و اسلام شهر در فضایی ادبی و معنوی به قرائت اشعار خود پرداختند . در این محفل ادبی شعرای برجسته منطقه چون اساتید اقبال زاده ، حقیقی، پناهی، سرکارخانم لطفی ، خراشادی، صادق رحمتی، بهروز نظام پور و بهنام راد حضور داشتند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/6/28:: 9:13 عصر     |     () نظر
 
بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی شهر ری

  یا ایُّهَاالمُسلِمون اِتَّحَدوا

                  

 

                  بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرری اهانت به حضرت محمد (ص) در فیلم صهیونیستی موهون را محکوم می نماید و این کار را عاملی برای تحریک خشم مسلمانان بر علیه صهیونیست می داند. مسلمانان باید در ضمن ابراز خشم علیه صهیونیست، توجه به بردباری همراه با کیاست و درایت و هوشیاری لازم را داشته باشند و دسیسه های بعدی را پیش بینی نمایند و نباید ظلم اهانت را پذیرفت و نباید بستر را برای حمله های دشمن فراهم نمود و باید ضمن محکوم نمودن اهانت به ساحت لایزال دین مبین اسلام بخصوص پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) با هوشیاری از بهانه دادن برای تصرف ممالک اسلامی بخصوص کشورهای تازه استقلال یافته و تازه انقلاب نموده پیشگیری نمود .



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/6/26:: 7:37 عصر     |     () نظر
 
اردوی جهادی

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ،اردوی 15 روزه ی جهادی در مناطق محروم شهرستان رباط کریم (روستاهای کیکاور ،پیغمبر ،آلارد )برگزار شد .در این اردو که با استقبال بسیار گسترده خانواده مواجه گردید کودکان ،خردسال ،نوجوانان و جوانان این مناطق با حضور در مدارس منطقه اقدام به فراگیری صنایع دستی ،گلدوزی ،نقاشی ،کلاس های کمک اموزشی زبان ،ریاضیات و...

 

و دیگر هنرهای لازم پرداختند .دکتر قمی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند نیزطی بازدیدی صمیمانه از این کلاسها با خانواده ها وکارآموزان به گفتگو پرداختند و طی سخنانی آنان رابه ادامه این مسیر سازنگی و جهادی فراخوانده خاطر نشان کردند که همه امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برای ارائه به شما خانواده های گرامی مهیا است ،پس از طی 15 روز و فرارسیدن پایان اردو ،اختتامیه این دوره نیز در مورخه 15/6/91 در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه با حضور مدعوین و خانواده ها و بسیجیان برگزار شد .در این مراسم اختتامیه پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن کریم ،و ارائه برنامه های شاد و مفرح ،مادر شهید بزرگوار سردار رجب بیگی به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان با  استناد به این آیه شریفه "و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون" بیان داشتند که مپندارند شهدا مرده اند بلکه حضور دائمی ایشان را هر روزه احساس می کنیم .در پایان مراسم بعد از تقدیم لوح ها و جوایز به افراد برتر از حضار پذیرایی شایسته ای صورت پذیرفت.

بازدید از اردوی جهادی

اختتامیه اردوی جهادی

******************************************

بازدید هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شهر مقدس قم

بازدید هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شهر مقدس قم

به منطور تبادل اطلاعات، هم افزائی، هم اندیشی، و ایجاد تفاهم نامه دانشگاهی و آموزشی و تربیتی بین دانشگاه ازاد اسلامی واحد پرند و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شهر مقدس قم، هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند طی سفری یک روزه به این شهر، پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) و بهره مندی از فضای معنوی این بارگاه به بازدید از این دانشگاه و ملاقات با مسئولین آن پرداختند. پس از حضور هیأت واحد پرند در این موسسه و خیرمقدم آقای شکرودی مدیر روابط عمومی به ایشان، کلیپی از تاریخچه تأسیس و نحوه اداره موسسه به نمایش درآمد، سپس آقایان حسینی و بی ریا معاونین محترم آموزشی و پژوهشی موسسه به تشریح دیدگاه ها و فعالیتهای موسسه در حوزه علوم انسانی، تعداد رشته های علمی،نوع آموزش حضوری و غیرحضوری، مجازی دوره های مختلف اعم از طرح ولایت، طرح معرفت، طرح ضیافت، طرح سلمان و......... پرداختند سپس آقای شکرودی در خصوص فعالیت دفترپژوهشهای فرهنگی موسسه توضیحات مبسوطی ارائه نمودند، بعد از ایشان دکتر قمی ریاست دانشگاه پرند طی سخنانی با پرداختن به دو عنصر سازنده جامعه به نام خون و قلم اشاره نمودند ایشان بیان داشتند که برای تضمین و ترویج ارزشهای انقلاب این دو عنصر نباید مغفول بماند فرهنگ شهادت و فرهنگ آگاهی و علم توأمان از توصیه های ائمه هدی علیهم السلام و همچنین حضرت امام خمینی و امام خامنه ای بوده است. دکتر قمی در ادامه به لزوم توجه به مسائل اسلامی از همان دوران کودکی و طفولیت و لزوم تبین این موارد در دروس مدارس ابتدائی، لزوم توجه به مسائل اقتصادی، مطالب مفید برای دانشجویان و غیره پرداختند سپس معاونین آموزشی، پژوهشی، اداری مالی و دفترفرهنگ اسلامی واحد پرند به تناوب به تشریح مسائل حوزه های خود برای حضار پرداختند، پیشنهاد عقد قرارداد همکاری های متقابل، تصویب رشته ای به نام معارف و پزشکی، سرفصل دروس معارف اسلامی، گزارش فرهنگی واحد پرند، ارتقاء سطح هیأت علمی و....... محور این بحث ها بوده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/6/20:: 11:14 عصر     |     () نظر
 
حلقه های علمی

چگونه میتوان حلقه های علمی ( استاد - دانشجو ) را به فعلیت رساند؟

لطفا با ارسال نظران ارزشمند خود ما را در این امر یاری فرمایید.

حلقه های علمی

حلقه های علمی ثبت شده تا بحال بشرح جدول زیر می باشد

حلقه های علمی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/6/17:: 8:23 عصر     |     () نظر
 
معرفی رئیس جدید دانشگاه رودهن

طی حکمی از سوی دکتر فرهاد دانشجو دکتر علیرضا ایرانبخش به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن منصوب شد.

بسیج اساتید استان تهران

دکتر ایرانبخش پیش از این ریاست دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول را به عهده داشت .  در مراسم معارفه از فعالیتهای دکتر حیدری در طول تصدی ریاست دانشگاه قدردانی شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط اندیشه 91/6/8:: 11:8 عصر     |     () نظر
<      1   2      
درباره
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
کودکان آسمانی
...عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
بلوچستان
نگاهی نو به مشاوره
کانون فرهنگی شهدا
ساده دل تنها
پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ...
هم رنگــــ ِ خـــیـــآل
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
دکتر سعید روحانی
عشق مشعلدار
سارا احمدی
ماتاآخرایستاده ایم
چون میگذرد غمی نیست
رزمنده
مرام و معرفت
من.تو.خدا
سربازی در مسیر
پیکو پیکس | منبع عکس
تبیان
دریایی از غم
ارواحنا فداک یا زینب
مشکات نور الله
گل یا پوچ؟2
اصلاحات
دل پر خاطره
دهکده کوچک ما
بسیج اساتید فیروزکوه
ندای حق (دکتر احمدی)
شعرورباعی ظهور (علی مظفر)
وب سایت شخصی یاسین گمرکی
آتیه سازان اهواز
یار درونی
ریحانه
خیارج سرای من است
ترنم (کلیج)
بسیج اساتید دماوند
بسیج اساتید ری
حجاب گوهر ناب
قلبی خسته ازتپیدن
دفاع مقدس
هادی عبداله
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور - واحد دررود
شهید آوینی
بسیج اساتید قرچک
بسیج اساتید پیام نور پرند
بسیج اساتید قدس
بسیج اساتید صباشهر
بسیج اساتید ورامین
بسیج اساتید پاکدشت
آریا زند
بسیج اساتید پرند
بسیج اساتید صفادشت
بسیج اساتید رودهن
بسیج اساتید ملارد
ورزش
مائده های آسمانی(تندپور)
کانون فرهنگی شهدا
فیروزکوه
دروازه پیشرفت (دکتر فرج پور)
روح الله عاشق
کنشلو
بسیج اساتید شهریار
بسیج اساتید رباط کریم
امانتدار امام
تو چی فکر می کنی
°°FoReVEr••
معماری
عاشقانه
افکارهای عجیب وغریب من
تنهایی.......
آرشیو یادداشت‌ها